Adja meg az adószámát!

Ma este: második nekifutás az elektronikus adóbevallásnak. Nagy nehezen megszültem, hogy a 4 lehetséges adóhatóság közül melyikhez tartozom a 2012-es adóbevallás kapcsán. Tovább gomb, következő lépés: adja meg az adószámát.
(keres-keres, kutat-kutat...beidegesedik...)
NEM TALÁLOM AZ ADÓSZÁMOM! Minden adatom egy mappába van rendezve, azok között van háromszáz féle azonosító, ID-Nummer, kiskutya fasza, de olyan, hogy mezei adószám, na olyan nincs. Ha nem határoztam volna el tegnap, hogy bármi legyen is, ügyesen egyedül megcsinálom az adóbevallásomat, most tuti agyvérzést kapnék. 
Megoldás: holnap korán reggel a napot a geislingeni adóhivatalban kezdem munka előtt. Egy istenáldása, hogy nem csak 8-kor nyitnak, hanem már 7-kor...

Megtudtam továbbá, hogy a költözésemet az adóhatóság utólag megtéríti (részben legalábbis). Úújeee. Van egy ismerős, aki annak idején kb. ugyanakkor költözött dél-Németországból Berlinbe, amikor én Duisburgból Geislingenbe. A táv is hasonló volt, 500-650 km. Az ő elmondása alapján, ha megadom a km átlagot, amit a költözéssel megtettem (googlemaps alapján simán elég nekik) oda-vissza (!!!), vagy megvannak az akkori benzinszámláim (dehogyis vannak meg...) abból vissza tudják az adóhivatalban számolni, hogy mennyit térítenek meg belőle. De nem csak a költözést, hanem neki pl. a munkahelykeresés és az utazással járó összes költséget megtámogatták ami a munkahelyváltásával és a költözésével összefüggésbe volt hozható és valamennyire bizonyítható, így (vissza)kap 1000 eurót (azaz ezer eurót, ezen én is seggre ültem) a berlini adóhivataltól. Pfff...

Ez persze nem változtat a micimackós szorult helyzetemen, mert amíg meg nem szültem, hogy mi az adószámom, nem tudok visszaigényelni semmit, de nem baj, mert holnap kora reggel: Finanzamt, ich komme! :)

3 megjegyzés:

  1. Hallod, én is megszívtam ezzel az adóbevallással, mert a kocsmafőnököm nem volt hajlandó elküldeni az adatokat a fizetésemről, amik kellettek hozzá, hiába írtam neki jópárszor, aztán kiderült, h ma (Magyarországon már tegnap) volt a határidő, és megint, de már kicsit bunkóbban írtam neki, erre végre elküldte, aztán az a Java program nem akart elindulni, de google jóbarát, aztán lehet (biztos) hiányosan, de gyorsan végre kitöltöttem, és beküldtem, de akkor ott már elmúlt éjfél, remélem befogadják, és nem lesz bünti. (És remélem jó helyre töltöttem fel.) Nem egyszerű, főleg németül gondolom...

    VálaszTörlés
  2. Na akkor már ketten vagyunk az AntiAdóbevallásKlubban. :-)

    VálaszTörlés
  3. Milyen időpont volt tegnap? Te jó ég...

    VálaszTörlés

- Tegnap elaludtad a Kitchen Impossible végét, Mälzer gyözött megint. - Öööh... nemiiis! Honnan tudod? A hasadon volt a fejem, nem is láth...